Prăjiturile Bakuko

Legume la desert?

Se cunoaște faptul că farfuria ideală conține: 50% legume, 25% proteine și 25% amidon. Dar cum ar fi dacă păstrăm proporția într-o prăjitură?

 

Legumele precum sfecla roșie, vânăta, dovlecelul sunt surse de acid folic, vitamina B6 și C, magneziu, potasiu și antioxidanți care în mare parte nu dispar în urma tratării termice. Adăugându-le în rețete dulci, acestea reduc semnificativ cantitatea de grăsimi și zahăr rafinat.

 

Ele îmbogățesc gustul prăjiturilor de tipul negreselor, biscuiților dar și al celor umede însoțite adesea de cremă fină și aromată de brânză.

 

Prima dată când m-am întâlnit cu conceptul de legume la desert a fost în copilărie în bancul meu preferat din acea vreme. Acela cu iepurașul care tot cere tort de morcovi la cofetărie. Pentru mine, doar conceptul de tort de morcov era extrem de amuzant, dar…niciodată sa nu spui niciodată. Anii au trecut și am gustat primul tort de morcov într-o cafenea și a fost o experientă interesantă. Apoi am cautat diferite rețete, am experimentat și am descoperit că poate fi preparat în diferite variante: stafide, ananas, cafea, vin sau cu diverse condimente.

 

În căutarea mea, am descoperit negresa cu sfecla roșie, care a fost dragoste la prima degustare. Apoi au urmat dovleceii, vinetele, păstârnacul, țelina…un adevărat aprozar 🙂

 

Sfecla rosie: negrese, red velvet si biscuiti

 

Morcovi: prăjituri cu crema de brânză, biscuiți, checuri

 

Vanata: negrese

 

Dovlecei: negrese și prăjituri umede

 

Pastarnac: biscuiti

 

Conopida: biscuiti

Lasă un comentariu